7 דרכים שבהן משחקים יכולים לעזור לחברות וארגונים להשיג הצלחה
top of page
  • תמונת הסופר/תAssaf Sahar

7 דרכים שבהן משחקים יכולים לעזור לחברות וארגונים להשיג הצלחה




משחקים נתפסו לעתים קרובות כסוג של בידור ללא מטרה אמיתית. אבל בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים מתחילים לראות את הערך במשחקים ומשתמשים בהם כדי להגיע להצלחה במגוון דרכים. מפרודוקטיביות עובדים ועד מעורבות לקוחות, למשחקים יכולה להיות השפעה חיובית כמעט על כל היבט של העסק. הנה 7 דרכים שבהן משחקים יכולים לעזור לארגונים וארגונים להגיע להצלחה:


1. גיימיפיקציה יכולה לשפר את התפוקה ואת שביעות הרצון של העובדים

גיימיפקציה (Gamification) היא השימוש במכניקת משחק ואלמנטים משחקיים בהקשרים שאינם משחק כדי לתת מוטיבציה ולהניע אנשים להשיג את מטרותיהם. כאשר מיושם במקום העבודה, gamification יכול לשפר את התפוקה ואת שביעות הרצון של העובדים על ידי מתן סביבה מהנה ומעוררת מוטיבציה.

ישנן מספר דרכים למשחק את מקום העבודה, אך חלק מהשיטות הפופולריות ביותר כוללות מתן תגים ונקודות הישגים (achievements) לעובדים המשיגים יעדים מסוימים, הקמת לוחות מובילים (leaderboards)לעידוד תחרות ידידותית והצעת תגמולים לעובדים שמגיעים לאבני דרך מסוימות.


אם אתם מחפשים דרך לשפר את הפרודוקטיביות ושביעות הרצון של העובדים, בהחלט שווה לשקול Gamification.


2. משחקים יכולים להפוך את ההדרכה למהנה ומרתקת יותר

מפגשי הכשרה נתפסים לרוב כחלק הכרחי אך משעמם מהעבודה. הם יכולים להיות ארוכים, יבשים וחוזרים על עצמם. עם זאת, מחקר הראה שהוספת קצת כיף ומשחקים לאימון יכולה להפוך אותו ליעיל יותר. אימון ממושחק יכול להגביר מעורבות, מוטיבציה ופוטנציאל למידה.

אז אם אתם מחפשים דרך להחיות את ההדרכות שלכם, שקלו להוסיף כמה משחקים. אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה העובדים שלכם מגיבים לקצת תחרות ידידותית.


3. ניתן להשתמש במשחקים למטרות גיוס

חברות רבות מתחילות להשתמש במשחקים כדרך לגייס עובדים חדשים. משחקים יכולים להיות דרך מצוינת להעריך את הכישורים והיכולות של אדם, כמו גם את אישיותו. ומכיוון שהם כבר משמשים אנשים רבים לבידור, הם יכולים להיות דרך מצוינת להגיע למאגר גדול יותר של מועמדים פוטנציאליים.

ישנן כמה דרכים שונות שבהן חברות משתמשות במשחקים לגיוס. אחת הדרכים היא ליצור משחק מותאם המדמה את העבודה שהחברה עושה. זה יכול לתת לחברה מושג טוב על איך אדם יתפקד בעבודה בפועל. דרך נוספת היא להשתמש במשחקים קיימים שכבר פופולריים. לדוגמה, חברות מסוימות משתמשות במשחקי פאזל (משחקי מחשבה) כדי לבדוק את יכולות פתרון הבעיות של אדם.


אז אם אתם מחפשים דרך חדשה למצוא מועמדים מעולים, שקלו להשתמש במשחקים כחלק מתהליך הגיוס שלכם.


4. משחקים יכולים לעזור לקדם עבודת צוות ושיתוף פעולה

עליית המשחקים המקוונים הובילה לדור חדש של גיימרים שרגילים לעבוד יחד במרחבים וירטואליים. זה יצר מאגר חדש של עובדים פוטנציאליים המיומנים בעבודה משותפת כצוות.

חברות מתחילות להבין את הפוטנציאל של גיימרים ולכלול אותם בכוח העבודה שלהן.

אם אתם מחפשים דרך לקדם עבודת צוות ושיתוף פעולה בתוך החברה שלכם, שקלו להשתמש במשחקים ככלי. משחקים יכולים לעזור לעובדים ללמוד לעבוד יחד, והם יכולים להיות דרך מהנה לבנות מערכות יחסים בתוך חברה.



5. ניתן להשתמש במשחקים כדי להעריך את כישורי העובדים

מקובל שמעסיקים משתמשים בהערכות כדרך לסנן מועמדים למשרות פתוחות. מעסיקים עשויים להשתמש במספר סוגים של הערכות, כולל מבחני התאמה, מבחני אישיות ומבחני כישורים.

סוג אחד של הערכה שהופך יותר ויותר פופולרי הוא השימוש במשחקים. ניתן להשתמש במשחקים כדי להעריך מגוון מיומנויות שונות, כולל פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית ויצירתיות. למשחקים יש גם יתרון נוסף שהם מהנים ומרתקים עבור המשתתפים.

אם אתם מעסיקים, אולי אתם תוהים אם משחקים הם דרך טובה להעריך את הכישורים של העובדים שלכם. התשובה היא שזה תלוי. משחקים יכולים להיות כלי מועיל להערכה, אבל הם לא צריכים להיות ההערכה היחידה שבה אתם משתמשים. כדאי גם לשקול שימוש בשיטות אחרות, כגון ראיונות, מבחנים, דגימה של עבודות קודמות וראיונות ממליצים.


6. משחקים יכולים לשפר את התקשורת בין העובדים

ישנן עדויות הולכות וגדלות לכך שניתן להשתמש במשחקים כדי לשפר את התקשורת בין העובדים. מחקר שנערך לאחרונה הראה שעובדים ששיחקו במשחקים ביחד נוטים יותר לחלוק מידע ורעיונות, והם גם הרגישו נוח יותר לתקשר אחד עם השני.

משחקים יכולים להיות דרך מהנה וקלה לגרום לעובדים ליצור אינטראקציה זה עם זה, והם יכולים גם לעזור לבנות אמון ולשפר מיומנויות תקשורת. אם החברה שלכם מחפשת דרכים לשפר את התקשורת בין העובדים, שקלו לשלב משחקים בתכניות הכשרת העובדים שלכם או בפעילויות גיבוש צוות.


7. משחקים יכולים לקדם פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית

זה ידוע שלמשחק משחקי מחשב יכולים להיות השפעות שליליות שונות, כמו קידום אלימות או התמכרות. עם זאת, מחקרים אחרונים הראו שלמשחקים יכולים להיות גם השפעות חיוביות, כמו קידום פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית.

לדוגמה, מחקר שפורסם בכתב העת Nature מצא שמשחק הווידאו טטריס יכול לעזור לשפר את תפקוד המוח. המחקר מצא שלאנשים ששיחקו בטטריס היו זיכרון עבודה ומודעות מרחבית טובים יותר מאלה שלא שיחקו במשחק.

משחקים יכולים גם לקדם חשיבה ביקורתית על ידי עידוד שחקנים למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות. לדוגמה, משחק הווידאו הפופולרי Minecraft שימש בכיתות כדי ללמד את התלמידים על גיאומטריה ופתרון בעיות.

אז בעוד שלמשחקים יכולים להיות השפעות שליליות, ניתן להשתמש בהם גם כדי לקדם חשיבה ביקורתית חיובית וכישורי פתרון בעיות.


17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page