איך משחק שלי שוחק ע"י 20,000 שחקנים שונים מרחבי העולם בתוך שבוע
top of page
  • תמונת הסופר/תAssaf Sahar

איך משחק שלי שוחק ע"י 20,000 שחקנים שונים מרחבי העולם בתוך שבוע

פוסט זה התפרסם לראשונה בבלוג שלי במאי 2018.


נכון, הכותרת הזאת מפתיעה גם אותי בכל פעם שאני מסתכל עליה. אני לא רגיל לזה והאמת היא שמעטים האנשים שמפתחים משחק עצמאי שזוכה לכמות כזאת של שחקנים, אז אני מרגיש שהתמזל מזלי.

אבל כשחברה כמו פייסבוק מחליטה להיכנס לתחום המשחקים המידיים (Instant Games) ההזדמנויות נפתחות!

ב-2016 פייסבוק הקימה את הפלטפורמה החדשה לפרסום משחקי קז'ואל קטנים ופשוטים בתוך המסנג'ר שלה. קומץ נבחר של מפתחי משחקים פיתח במשך שנתיים כ-200 משחקים שיצרו בסיס התחלתי לפלטפורמה לקראת פתיחתה לכלל המפתחים.




במרץ 2018 - נפתחה האפשרות לכל אחד לפתח משחקים ולפרסם אותם בפלטפורמה. במקביל (לשמחתי הרבה) המפתחים של התוכנה Construct 3, שבה אני משתמש המון (ואף מלמד אחרים) פיתחו תוסף המאפשר פיתוח משחק לפלטפורמת Instant Games. מספר ימים לאחר מכן אני והמעצב המוכשר אבי יופה קפצנו על ההזדמנות (לאחר שצברנו קצת נסיון בעבודה משותפת על כמה משחקים בקונסטרקט) והחלטנו ללכת על זה.




ההחלטה היתה להשתמש במשחק שכבר בנינו (נמצא בגוגל-פליי וגם קוד המקור שלו נמכר ב-Code Canyon) ולהתאים אותו לפלטפורמה החדשה.

תוך מספר שבועות המשחק קיבל שדרוג של טבלת שיאים (של שחקני פייסבוק ששיחקו במשחק) והוטמע בפלטפורמה. כמה שבועות לאחר מכן הוא אושר לפרסום ע"י פייסבוק (התהליכים עדיין ארוכים מדי ולא ידידותיים בלשון המעטה) ועלה לאוויר.





למה שקרה אח"כ לא היינו מוכנים בכלל. מאחר ובפלטפורמה היו עדיין יחסית מעט מאד משחקים (כמה מאות, לעומת כמה מליונים בחנויות של אפל וגוגל למשל) ומאחר ומשחקים חדשים מופיעים מיד בראש הרשימה, קל מאד להתבלט ולקבל תנועת שחקנים מידית. ביום הראשון שיחקו במשחק כ-10,000 אנשים שונים!! מאז המספרים ירדו בהדרגה ונכון לכתיבת שורות אלה (מאי 2018) - משחקים במשחק כ-1000 איש ליום. סה"כ עד כה שיחקו במשחק עשרות אלפי שחקנים.

כמובן שמיד כשהכריזו מפתחי Construct שהוסיפו את האפשרות לפרסם מודעות פרסומת במשחקי Instant Gamees התחלתי מיד לחקור איך עושים זאת והסתבר לי שזו לא משימה פשוטה, בעיקר עקב חוסר בהירות בחומרי העזר של פייסבוק וגם כי מדובר במערכת חדשה שאין לגביה בינתיים המון מידע ברשת. לאחר זמן מה הצלחתי לפרסם את המודעה אך מסתבר שקצת מאוחר מדי. פספסנו את ההסתערות הראשונית על המשחק וכל השאר זה כסף קטן כשמדובר בפרסומות. כמו כן הסתבר שיש בעיה עם אחוזי ה-retention של המשחק (שזה עקב אכילס של הפלטפורמה הזאת: משחק שהפסיק להיות חדש יורד מראש הרשימה ואז כדי להגיע אליו צריך לחפש אותו. מאחר והוא לא מותקן במכשיר אין שום אייקון שיזכיר לשחקן לשחק במשחק הזה ולכן אחוזי החזרה למשחק נמוכים יחסית)




בקיצור ההרפתקאה הזאת בוודאי תמשיך להתפתח ויהיה מעניין.

אשמח לקבל תגובות\שאלות ולעדכן כשיהיה חדש.


אה, ואתם מוזמנים לשחק במשחק >> בלחיצה כאן <<

12 צפיות0 תגובות
bottom of page