איך למצוא מפתחי משחקים ולדבר בשפה שלהם?
top of page
  • תמונת הסופר/תAssaf Sahar

איך למצוא מפתחי משחקים ולדבר בשפה שלהם?

להלן רעיונות שאהבתי במאמר של Chad Mureta שהקים אימפריה מוצלחת מאד של אפליקציות ללא ידע טכנולוגי מוקדם. כל הדברים שהוא אומר כאן תואמים את מה שאני מטיף ללקוחות שלי ולקהל שעוקב אחרי ומתקשר אלי לייעוץ:


נסיון: הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא מידת הנסיון של המתכנת שאותו בודקים. הרבה מתכנתים מתחילים מציעים מחירים נמוכים בטירוף. האם היית שוכר את שירותיו של אחיינך בן ה-7 בחינם? זה לא הזמן לבחון את המתחילים, כי אתה עלול להיפגע אנושות!

תמיד תבקש מהמתכנתים לראות עבודות דומות ככל האפשר למה שאתה צריך. כך תוכל להעריך את איכות העבודה שלהם.

על מנת לקבל תמונה רחבה יותר לגבי כישוריו ואיכות העבודה של המתכנת שאתה בודק אפשרות לעבוד איתו (כנ"ל גם לגבי מתכנתת), כנס לתיק העבודות שלו ובקש לראות מה אומרים עליו, או איך מדרגים אותו לקוחות אחרים שלו. כך תקבל מושג אם מדובר על מישהו שתרצה לעבוד איתו.



תקשורת: תוודא שהמתכנת ואתה מדברים באותה שפה. אמנם ישנם מתכנתים זולים בארצות אחרות, אבל מגבלת השפה עלולה להפוך לקושי אמיתי. גם ככה השפה הטכנית לא תמיד מדברת אליך, אז אל תוסיף לזה גם מגבלת שפה.

עוד תכונה שראוי להתייחס אליה היא מידת התגובה של המתכנת. בעולם האפליקציות של היום כל עיכוב עלול להתבטא בהפסד כספי ולכן רצוי לבחור במי שאין לו הרבה על הצלחת ושיתן לך עדיפות גבוהה. אגב, הנקודה הזאת חלה גם עליך, כלומר תהיה זמין ותגיב מהר לבקשות של המתכנת ותתייחס לזמנו בכבוד, כפי שאתה מצפה ממנו..

נקודה חשובה למתחילים: תמצא מישהו שיהיה מוכן להסביר לך דברים בשפה פשוטה. זה מאד חשוב להבין מה שאפשר על הביזנס כדי להצליח בו. ואל תסתפק בזה. תקרא ספרים, מאמרים, בלוגים, תיפגש עם אנשים אחרים וכו'.




צוות: עדיף למצוא מישהו שיספק לך תחת קורת גג אחת צוות פיתוח שלם ולא רק מתכנת בודד. בד"כ צוות כזה יכלול כם מעצב גראפי\אנימטור וכו' שיש להם את הכישורים הדרושים לביצוע הפרויקט שלך. אם יש לך מתכנת על, אבל הגרפיקה גרועה, זה כמו לשים מנוע של BMW בתוך סוסיתא...לך תמכור את זה.




מחיר: מאחר וישנם המון פרילנסרים וחברות, יש גם מגוון מחירים ושירותים. פרויקטים מתומחרים על בסיס שעתי, או על בסיס פרויקט (מחיר מוסכם מראש לכל העבודה). התמחור המומלץ הוא על בסיס פרויקט, אלא אם כן נוצרה רמת אמון גבוהה בינך לבין המתכנת ואתה סומך עליו שלא "ימרח" את הזמן.

בד"כ חברות מתמחרות גבוה יותר כי יש להן יותר הוצאות מאשר לפרילנסרים. השיטה להימנע מתשלום יתר היא (כמו בכל תחום אגב) לבקש הצעת מחיר מ-3 ספקים שונים ולבסוף לפנות שזה שאתה מעדיף ולספר לו שאחרים הציעו מחיר נמוך יותר. כך יש סיכוי שהוא ישווה את המחיר, או לפחות יוריד אותו.

לגבי התשלום – אף פעם אל תשלם הכל מראש. הדרך הנכונה היא עבודה על פי אבני דרך מוגדרים וברורים, שבכל כל שלב בודקים אם מולאו כל הדרישות ואז משלמים עבור אותו שלב. ישנן מערכות אוטומטיות המגבות את התהליך הזה באתרים מסויימים.

עוד דבר שכדאי להיזהר ממנו הוא להציע אחוזים מהרווחים במקום כל או חלק מהתשלום. קודם כל, זה לא בהכרח יגרום למתכנת לעבוד יותר טוב, אם הוא מושקע בפרויקט. חוץ מזה, ברגע שחתמתם על הסכם כזה, אתם הופכים להיות שותפים עסקיים לכל דבר. זה כשלעצמו עלול ליצור בעיות, כמו בכל שותפות.





bottom of page